ТАМАҚТАНУ ТУРАЛЫ

Ата-анаға ескертпе

Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының жарғыларының кіріспесі денсаулықтың мынадай анықтамасын береді: «Толығымен физикалық, ақыл-ой және әлеуметтік жағдайы, аурулардың болмауы немесе физикалық ақаулары жоқ»

Шындығында, бұл идеал, біз бұл үшін талпынуымыз керек.

Аталған көрсеткішті сабақта отырып немесе дене шынықтыру сабағында санмен, килограммен, сағатпен өлшеуімізге болады.

Ең алдымен, баланың өз денсаулығы туралы есте сақтауы және оған қамқорлық жасауы маңызды, бұл дұрыс тамақтану нәтижесінде болуы мүмкін!

Мектепте өткізген жылдар – бұл тұрақты ақыл-ой жұмысы, белсенді өсу уақыты, айтарлықтай эмоционалдық және дене белсенділігі. Сондықтан, ересектердің тамақтануына қарағанда оқушылардың салауатты тамақтануында елеулі айырмашылықтар бар!

Балалық және жасөспірім шақта адам тамақтануындағы артықшылықтарының басым бөлігі жасалады. Ата-ананың және мектептің міндеті - осы артықшылықтарды дұрыс тамақтануға бағыттау.

Оқушыларға ескерту:

· Есіңізде болсын, сіздің тағамыңыз әр түрлі болуы керек және ет, балық және сүт өнімдері, нан және жарма, көкөністер мен жемістерді қосыңыз.

Тамақтану кезінде басқа істермен айналысуға тырыспаңыз.

Құрметті ата-аналар, балаларыңызды осы ережемен таныстырыңыз!

Денсаулыққа пайдалы заттардың (ақуыздар, майлар, көмірсулар, витаминдер, май қышқылдары, амин қышқылдары, минералдар және микроэлементтер) оң балансы қажет.

Біздің асханамызда жоғары мамандандырылған аспаздар теңгерімді және қоректік тағамды дайындайды!

Рационға құрамында сүт және қышқыл сүт, ірімшік, балық және ет өнімдері, жұмыртқалар кіреді.

Күніне 80-90 грамм майлар қабылданады. Балалар күнделікті сары май, өсімдік майы және қаймақ пайдаланады!

Көмірсулардың күнделікті мөлшері 300-400 г құрайды, сондықтан мәзірде қажетті өнімдер нан, жарма, картоп, кептірілген жемістер бар.

Мектепте күніне үш рет тамақ беріледі: таңғы ас, түскі ас және түстен кейінгі ас. Медициналық көрсеткіштер бойынша №2, №5, №9 диеталық үстелдер бар.

Диета

№2 диета үстелі

Созылмалы шаншу және төмен қышқылдығы бар созылмалы гастрит үшін белгіленеді.

Құрамы: дәнді және көкөністерден жасалған, таза, ет, саңырауқұлақ, балық сорпаларынан жасалған сорпа; ет (қуырылған), қайнатылған тауық, бумен, бұқтырылған, қытырлақ қыртысы жоқ қуырылған пішінді, қайнатылған майсыз балық, ұсақталған майшабақ кесілген; сүт (егер лактоза болса), сары май, айран, йогурт, қаймақ, қышқыл емес қаймақ, қышқыл емес балғын ірімшік, өткір емес ұнтақталған ірімшік; қайнатылған жұмыртқа, қуырылған омлет; ботқа, жақсы қайнатылған немесе таза (қарақұмық, жарма, күріш); ұн тағамдары (тоқаштан басқа), ақшыл ақ нан, майсыз нан; көкөністер, қайнатылған жеміс, көкөністер, шикі, пісірілген жемістер; жеміс, көкөніс шырындары (сондай-ақ қышқыл түрі); шай, какао сүтпен, мармелад, қант.

Ас тұзы 12-15 г. С, В1, B2, РР дәрумендерін қосады.

Бес уақыттық тамақтану, негізінен пюре түрінде.

5 диета үстелі

Өршіп кеткен кезеңнен басқа өт жолдары, өт қабығы мен бауыры ауыратын адамдарға көрсетіледі.

Құрамы: вегетариандық жемістер, сүтті сорпалар, көкөнісі қайнатылып пісірілген дәнді сорпа, қайнатылған ет, құс етінің аз сорттары, қайнатылған майсыз балық, сүт, балғын йогурт, айран, ацидофильді сүт, күніне 200 г дейін сүзбе, жарма және ұн тағамдары (тоқаштардан басқа), ақ, қара нан, піскен жемістер, жидектер (қышқыл сорттарын қоспағанда), пісірілген және шикі көкөністер мен көкнәр (әсіресе сәбіз, қызылша), тосап, бал, қант (тәулігіне 70 г. дейін), өсімдік, жеміс шырындары айтарлықтай мөлшерде, сүтпен қою емес шай. Майларды шектейді (кілегей, май 10 г, өсімдік майы 20-30 г.), жұмыртқа (тәулігіне бір рет).

Ас тұзы 10 граммға дейін. A, C, B1, B2, B12. С, В1, B2, РР,К, фолий қышқылы, дәрумендерін қосады.

Ұнтақталған түріндегі бес уақыттық тамақтану.

Бауыр, балықтың майлы сорттары, қуырылған, өткір, ысталған өнімдер, ет, балық, дәмдеуіштер, сірке суы, консервілер, балмұздақ, какао, газдалған сусындар, шоколад, кремдер алынып тасталады.

9 диета үстелі

Жеңіл және орташа дәрежедегі қант диабетіне көрсетіледі. Диетаның энергетикалық құндылығы жануар майларының және оңай сіңетін көмірсулардың есебінен төмендетілуі тиіс, тәтті тағамдарды алып тастау керек.

Жалпы сипаттамасы:

қантты және тәттілерді қоспағанда және сорбитті және ксилитті қолдана отырып, жеңіл сіңімді көмірсулар мен жануарлар майлары есебінен орташа төмендетілген энергия құндылығы бар диета

Химиялық құрамы және энергиялық құндылығы (тәуліктік рацион):

Ұсынылатын өнімдер мен тағамдар:

Алынып тасталатын өнімдер мен тағамдар: